Friday, November 2, 2012

Me as a Waitress :D

Me and Eja
Eja and Me
Gua kene basuh pinggan . Ni yang paling sedih 

1/11/2012 - Persaraan Pengetua and that time gua kene jadi waitress for VVIP . Duduk dlm aircond , layan tetamu . Perhhh , dah mcm dlm hotel 5 star dah . Tapi yang rase nikmat Hotel 5 star tu tetamu lah sbab diorg  dah dilayan oleh kitorg semua . Actually , this is my first time being a waitress so agak kekok sikit lah . But luckily aku ni senang serasi dgn bende yg aku buat , so aku dpt buat dgn betul and semua org puas hati dgn kitorg . 
Selesai je jamuan makan tu , giliran kitorg pulak makan sbab habes mkan kene kemas. So takut tak de energy pulakk kan ? Siap je kemas . Kitorg pun lari turun bawah sbab ade performance kan. Lagipun kerja kitorg dah selesai . Bolehh lah merayau . Tgah syok2 tgk performance dari budak2 , dapat satu panggilan dari cikgu suruh kitorg naek atas balik . Still wondering ape yg cikgu nak sbab rasenye semua kerja kitorg dah selesai . Dgn perasaan yg gundah gulana , naik je lahh kan . hahaha .  Smpai atas cikgu mintak tlg kitorg basuh pinggan mangkuk pulak ! Bukannnye sikit , tapi byk ! Mcm kenduri kawin . Sumpahh byk gila . Demi menjaga hati cikgu , kitorg pun dgan murah hati tolong lahh . Mula2 muka mmg gembira , tapi makin lama makin tegang muka aku ni ha . Mane tak nye , bila dah nak siap ade je org dtg hantar pinggan mangkuk semua . Aku anggarkan ade lahh dlm 500 pinggan mcm tu . sbab mmg byk . Badan gua dah penat gila . Lepastu tak tahu kenape , hati tetibe panas je dgn sorg budak ni . Bukan nk ckp ape lahh kan . Dia dari awal tk tlg kitorg langsung . Serious , kerja dia memekak je . Memekak dah satu hal , dia tak tlg kitorg langsung. Masing2 buat kerja , dia buat ape ? main game . Ni yang aku rase mcm nak mencarut ni . Dari pagi dia dtg dia tak buat ape pun smpai lahh ke basuh pinggan ni . Satu bende pun dia tk tlg kitorg . Berapi lahh hati gua ni . Bengang jugak dibuatnye . Tapi nasib baik lahh ade si Syazwan , Azide dgn Faiq yg buat lawak pandai kat situ . Tersenyum lahh jugak dibuatnye . dgn si Azide yg terencat tu , bolehh lah buat gadoh . Tapi mcm kesian pulak , aku marah kat budak tu tapi azide jadi mangse . Hahaha . Sorry Azide :D 
Lama jugak lahh kitorg siapkan semuanye. Ade lahh dlm 3 jam . hmmm . campur main simbah2 air lagi . hahaha . Balik tu dapat payment dari cikgu . Aku dah warning awal2 , tak dpt payment semua pinggan mangkuk aku pecahkan . Nasib baik dpt . hehe . Balik rumah tido . Penatt woii :D 
Ingatkan nak update esok ke lusa ke . Tapi dah ade org tu pakse2 aku , terpakse lahh gua update . 
Ni aku dah update jgn lupe belanje aku makan ye Fazrin :D hahaha. aku tunggu :p
okay , smpai sini je . BYE :D

1 comment:

  1. nak aku belanja ke?kalau nak,minggu depan aku boleh belanja..itupun kalau kau nk la...

    ReplyDelete